25 Eylül 2011 Pazar

Fener Güveç ve Roka Salatası

Pöfff çok sıkıcı bir pazar günü idi:(( Oğlan arabayı alınca biz de eve çakılı kaldık..
Kitap okudum, diğer bloguma yazdım.Yorumları yanıtladım.Blogları gezindim.  İşimle ilgili çalışmalar yaptım,çıktılar aldım,dosyaladım..Yarın okula götürülecek..Yemek yaptım, kolaydı..Fener güveç pişirdim yanında da roka salatası..Tariflerini ister misiniz? Vereyimm barii:))))

Fener Güveç:
Ayıklanmış fileto fener balığı 1 kilo (kuşbaşı doğranmış)
750 gram mantar
4-5 adet taze soğan
3 diş sarımsak
50-60 gram kadar eritilmiş tereyağı
Azıcık da zeytinyağı
Karabiber
Kişniş
Tuz
Püf Noktası:
Mantarları yıkamayın! Sadece bıçak yardımıyla ince bir kat soyun( kolay soyulur)
Yapılışı:
Tepside yaparsanız yağlı kağıt döşeyin ve tüm malzemeleri tepside karıştırıp, önceden ısıtılmış 200' lik fırında pişirin.Pişirme süresi sizin damak zevkinize aittir efenim:)
Güveç kabında yaparsanız ayrı bir kapta karıştırıp, yağlanmış güveç kabına yerleştirin ve fırına sürün..Hepsi bu, afiyet olsun..

Roka Salatası:
Temizlenmiş iyice yıkanmış ve kurutulmuş rokalar irice doğranıp salata kasesine alınır.
Bir avuç ceviz içi iri parçalar halinde doğranıp rokaların üzerine serpilir
Bir diş sarımsak rendesi,
Bir limon suyu,
Yeteri kadar tuz,
Yeteri kadar zeytinyağı bir karıştırma kabında iyice karıştırılıp (mikserle de olur) rokaların üzerine dökülür..Afiyetle yenilir
 Herkese iyi geceler,Zehr@

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder