15 Temmuz 2012 Pazar

Şükür..

Merhaba otlar,böcükler,kuşlar,ağaçlar,kelebekler,martılar,deniz dalgası,kum..Her şeye herkese merhaba..
15 gündür Ada'dayım Ada günleri tabi ki harika.Sabah ev düzeni,bahçe düzeni ,öğleden sonra deniz faslı,akşam tekrar bahçe faslı. derken tatili yavaş yavaş yiyoruz :))
Plaja giderken yanımda bir yığın dergi, kitap götürüyorum Şemsiyenin altında otururken okuyorum..Güneş zararlı aman diyeyim siz de dikkat edin.Sadece yüzerken güneşe maruz kalmakta yarar var.Okunmuş bitmiş kitap ve dergilerimi de plaja götürüp masaların üzerine koyuyorum.Sonra insanların elinde görünce de mutlu oluyorum..
Gelelim plaj izlenimlerime; yapabilirsem insan manzaraları adı altında günlük rapor vereceğim size:)
Dün kalabalık bir grup vardı,dört beş ailelik..Bir arada değil ayrı ayrı oturuyorlardı.Bana çok yakın olan şemsiyenin altında bir anneanne, bir teyze, 40 yaşlarında bir anne ve dört yaşlarında sakat bir kız çocuğu; Duru..Diğer şemsiyeler de de Duru'nun babaannesi, halaları vb.oturuyorlardı.Kahramanımız tabi ki 40 yaşındaki anne..Yüzünde sanki çocuğu sakat doğurduğu için bir hüzün ve utanç vardı.Güya tatilde bir dakika bile Duru'yu yalnız bırakmıyor,yediriyor,içiriyor,güneşlendiriyor,yüzdürüyor..Anneanne de kendi evladını düşünüyor ''haydi sen yüz ben bakayım ''diyor ama o kabul etmiyor..Babaanne ve halalar da gelip ''iyice büyüdü bu'' dediler bakıp bakıp gittiler..Bu durum beni hüzünlendirdi tabi..Özürlü çocukların yükünü en çok anneler çekiyor galiba..Ne zor bir durum,Allah böyle evladı olanlar yardım etsin.Hikmetinden sual olunmaz vardır bir bildiği..Bir de anne baba yaşlandığı veya öldüğü zaman böyle çocuklar ortada kalıyor.Ne yazık ki bizim ülkemizde bu sorun da çözümsüz..
Sağlıklı günler, elimizdekinin kıymetini bilelim.Oramıza buramıza kusur bulmayalım olur mu? Sevgilerimle Zehr@

1 yorum:

  1. yazınızı hüzünle okudum. Allahım yardımcısı olsun onların, zor bir sınavları var.

    YanıtlaSil